JAK SI NAJÍT SKVĚLOU PRÁCI – LEKCE 57: Nejčastější chyby – Tereza Valášková

57. LEKCE ZDARMA: Nejčastější chyby a jak se jim vyhnout z kurzu JAK SI NAJÍT SKVĚLOU PRÁCI od Terezy Valáškové.

🎓 O KURZU
Je čas na změnu? Najděte si novou práci! V dnešní době je práce všude dost. Ale jaké práce? Chcete-li si najít práci, která vás bude bavit, kde budete dělat něco užitečného, kde budete mít možnost se realizovat ve skvělé firmě a s fajn lidmi, je možné, že se o ni budete muset poprat.

Pokud máte na mušce skvělou práci, nebude stačit, že se přihlásíte a oni vás vezmou, protože na trhu nikdo jiný není. Tady si budou vybírat. A je to dobře. Vy si chcete přece také dobře vybrat!.

Tento kurz je absolutním shrnutím všeho důležitého, co potřebujete k tomu, abyste převzali kontrolu nad svou kariérou. Připraví vás, “nachytří” a vybaví takovými informacemi a dovednostmi, že budete vědět, co chcete dělat a proč, budete se prezentovat tím nejlepším, originálním životopisem a motivačním dopisem, a každý personalista nebo manažer z vás bude nadšený. Budete ideálním kandidátem a budete si moci vybírat. Pusťte se do studia!

Automatický transcript

Minuta: 0
Pojďme na nejčastější chyby, které kandidáti dělají při pohovorech, jako první se zaměříme na příchod a to jak včasný tak Pokud přijdete na schůzku brzy, tak je dobré, pokud se začnete něčím zaobírat například a v ideálním případě si začněte prohlížet nějaké materiály, které ta firma na recepci má, protože když si pro vás už ten daný manager nebo personalista přijde a vy jenom sedíte a koukáte před sebe, tak to vypadá jako když jste nervózní, nebo nejste sebejistí, kdežto, když si Čtete v materiálech společnosti, tak to vypadá jako že naopak nadále čerpáte vlastně co nejvíce informací o dané firmě a působí to dobře. A co když přijdete pozdě V tu vteřinu, kdy zjistíte, že už to nestíháte. A přijdete pozdě okamžitě vytáčet a telefonní číslo toho s kým máte schůzku a dejte mi vědět, jestli že dáte vědět dopředu, že to nestíháte. A přijdete později tak.
Minuta: 1
Neztrácíte žádné body, protože ten člověk se podle toho zařídím teprve, když mu nedáte vědět, přijdete pozdě a pak se omlouvat a nebo nedej. Bože se ani ne omluvíte. Což se mi taky stalo, tak v tu chvíli jste samozřejmě zařídila, když ale dáte vidět dopředu, tak dáváte najevo Respekt k času vašeho partnera u pohovoru a všechno je v pořádku. Další klasickou chybou je taková tak přílišná horlivost. Kandidáti se mi někde na pohovoru snaží dát najevo, co všechno se našly o té firmě a začnou mi tam jako básničku drmolit, že firma byla založena v roce 1996 a je na trhu již 20 let a je lídrem na trhu a blablabla, ale když se potom zeptáte na něco, co souvisí s tou pozici, na kterou se hlásí, tak nevědí. Víte co tím dáváte najevo dáváte tím najevo, že se soustředíte na důležité věci, že se snažíte jakoby něčím ohromit, ale vlastně jdete po povrchu. Takže
Minuta: 2
nesnažte se ukázat co všechno jste se naučili ty informace. Samozřejmě v hlavě máte a můžete je někde Semo tamo utrousit v průběhu toho rozhovoru, ale nesnažte se ohromit tím jaké ty znalosti. Máte vychrlit je na toho personalistu všechny najednou. Další klasickou chybou je špatné oblečení. Myslela jsem si, že už o tom nemusím ani mluvit. Ale stává se mi, že na pohovor stále chodí pánové v černém fraku a zlaté kravatě, takže proto jsme se ptali už v rámci telefonického hovoru. Jaký je správný jak je správný treskow ne přestrojit a se nikdy nezkazíte nic sportovním sakem a košili s kalhotami dámy nějakými šaty z se svetříkem nebo se sakem nemusíte prostě sestrojit jako na svatbu nebo na pohřeb s tím oblečením souvisí i to jak se vyjadřujete, pokud se příliš formálně oblečete, tak se nějakým způsobem přetvařuje t a zrovna tak se můžete přetvařovat i v jazyku,
Minuta: 3
který používáte mluvím o přílišném a nevhodném používání cizích slov. Nedejbože. Pokud použijete cizí slovo tam kde to není vhodné nebo použijete nesprávné cizí slovo. A nebo ho ještě nesprávně vyslovíte, takže používání cizích slov skutečně. Jenom tam kde víc. Co to cizí slovo znamená a Nebuďte hyperkorektní a někteří lidé se snaží u pohovoru mluvit extrémně spisovně, přitom jim to vůbec nejde přes jazyk. Pokud přirozeně mluvíte spíše nespisovně, tak u toho pohovoru. Mluvte také nespisovně je to v pořádku. A nevypadá to špatně, pokud je vám to přirozené hůř vypadá, když se snažíte mluvit spisovně a ono vám to moc nejde, takže taková ta ještě hyperkorektnost třeba, když byste chtěli používat slovo, jenž nebo nějaké archaismy často chce k tomu lidi uchylují nevím úplně Proč takže mluvte přirozeně takzvaně. Jak vám zobák narost, protože tak budete sami
Minuta: 4
sebou. Další klasickou chybou je skákání do řeči, když vám Partner u pohovoru pokládá otázku a v polovině té otázky ho přerušíte a začnete mu odpovídat, tak mu dáváte najevo, že Víte co řekne a že nemáte čas nebo trpělivost počkat, až to do řekne, vypadá to arogantně a v podstatě někdy se můžete i zmýlit, protože můžete začít odpovídat na něco, co tam ale v té otázce nebylo, takže určitě vždycky počkejte, až na konec otázky počkejte. Až domluví neskákejte partnerovi do řeči a nakonec doporučení, co se týče mzdy a firemních benefitů téma mzdy nikdy sami neotevírejte počkejte až na dotaz a to samé firemní benefity, pokud jsou pro vás životně důležité například firemní auto, tak to téma samozřejmě můžete otevřít. A až poté mzdy po té mzdě. Pokud byste to
Minuta: 5
otevřeli dříve. Zařadili byste dotaz na benefity. Například mezi jednu svých otázek na personalistu nebo na manažera, tak to bude vypadat spíše neprofesionálně a teď už jsme hotovi s těmi nejčastějšími chybami a půjdeme se podívat na to, jak správně odpovídat na nejčastější otázky personalistů.

Předchozí video

JAK SI NAJÍT SKVĚLOU PRÁCI - LEKCE 46: Pohovor s personalistou - Tereza Valášková

Další video

PROGRAMOVÁNÍ PRO ZELENÁČE - 6. LEKCE: Příkazový řádek - Martin Podloucký