JAK SE VYZNAT V POEZII – Čeština s Tomášem Ficzou ― 9. díl

Přátelé, vítejte na 9. streamu češtiny s Tomášem Ficzou.
Uskutečnil se 10. 12. 2020 v 18 hodin.

✍ TÉMA: Jak se vyznat v poezii

📝 DOKUMENTY KE STAŽENÍ:
Ukázky textů

Všechny naše streamy naleznete zde

Automatický transcript

Minuta: 0
Minuta: 8
Live Jo počkat. Aha, no dobrý. Můžeš jet. Dobrý večer či pozdní odpoledne vám přeji a mockrát vám děkuji, že jste se
Minuta: 9
opět přihlásili na čtvrteční pravidelný stream z češtiny než hezká jsem tady měl svojí ozvěnu než vůbec s ničím začneme, tak jenom potvrďte, že jde zvuk. Prosím, když tak kdybyste napsali do komentářů, že je všechno v pořádku. Pokud ano, tak nezbývá, než se do toho dneska pustit vítám všechny, kteří se na to koukají živě ve čtvrtek od 6
Minuta: 10
stejně tak jako to dělá Marek s matikou a samozřejmě vy, kteří už jste tady po několikáté, tak není asi potřeba představovat důležitou věc, co ještě řeknu. Pro všechny je tady samozřejmě to že pokud chcete klást nějaké otázky dotazy, ať už osobně na mě všemožně r k mému vztahu k češtině a tak dále, ale i třeba na to co probíráme nebo jestli Potřebujete poradit v rychlosti s nějakým úkolem a tak dále, tak to Pište tam do toho formuláře, vždycky to probíhá tak, že po té Uděláme nějakou pauzu, vrátíme se ta pauza je vyplněná tím, že mám pro vás. Vždycky nějakou práci, jdu si zhodnotíme a potom se podíváme na ty dotazy. Jo? Samozřejmě všechno to co tady dneska budu dělat. Dneska se budeme hlavně zabývá poezii. Tak co to jenom vlastně takové jako ústřižky úryvky. Kdybyste potřebovali fakt cokoliv vzít jako hodně komplexním detailně, tak se podívejte na YouTube kde Máme natočené kurzy a které rozebírají vše potřebné
Minuta: 11
k přijímačkám z českého jazyka na čtyřleté obory, ale i kdy taktickým testům tedy ke státní maturitě a k té části slohové práce i k té části ústní hledání teorie celá literární historie, kterou je potřeba znát k maturitě a tak dále a tak dále, tak jdeme na to jdeme na poezii. Tak já začnu nejdřív tady takový osobním vyznáním vůbec jo, protože pojedu je jen něco čeho se většina lidí strašně bojí a obává a to si myslím, že kolika dnů. A já se k tomu můžu vždycky krásně jako nějak trošku osobně navázat, protože já na základní škole jsem o poezii nestál vůbec pro mě to bylo jenom my jsme si mysleli učit básničky nazpaměť, který jsme pak museli přeříkat. To mi nedával vůbec smysl. Kromě toho, že jsem si cvičil nějaký pamětní učení dobře hned ze mě Pak hodilo teda, když jsem hrával pár let divadlo, tak se mi hodilo, že už jsem měl nějaký techniky. Jak se naučit
Minuta: 12
něco nazpaměť, ale pak na střední nám taky vždycky byla žádná nějaká báseň mi svojí přečetli a potom nám bylo řečeno, co si o té básni máme myslet a co je správně. Jako jo a to mě vždycky hrozně štvalo zaprvé. Já jsem strašně dlouho jsem měl pocit, že pokaždý básně mi něco uniká, že to prostě nevidím, že tam něco dal nějakou ohromnou velkou světovou myšlenku, která nemá prostě rozevřít v nějaké duševní vrata a já ho tam prostě nevidím a hrozně to frustrovat až tak, že jsem se vlastně na ty básně nesoustředil. Nezajímaly mě, protože jsem měl pocit. To stejně nepochopím, tak jsem šel radši do do prózy, kde prostě ten příběh byl podaný a po mně se tam Něco uteklo. Tak jsem si říkal to nepovažuju za důležité, protože příběh máš vlastně postupně jsem se dostal k tomu, že on není vůbec vlastně důležité, jestli tu básničku, tak zvaně pochopím správně, ale že je důležité, jestli v tom něco vidím, jestli by to něco připomíná. A to je
Minuta: 13
právě krásné poezie, protože každý čtení jednotlivé básně je jiný, protože každý z nás máme jiné zkušenosti máme jinou náladu, kdy to čteme a pocházím z jinýho. Prostřední máme jediný kamarád jiný koníčky a cokoliv, co vlastně přečteme, tak nám to připadá připadá, jinak. Připadá nám to trošku. A v tom je prostě ohromný kouzlo té poezie jsem zrovna nedávno na ČT art slyšel rozhovor s jedním současným vlastníkem s panem Hruškou, který právě nevím, jestli to byl on nebo ten literární teoretik, který to musím dělat. A vlastně se shodli na tom, že pojedu je má to kouzlo. Třeba i v tom našem světě, ale měla to kouzlo vždycky, že vlastně jak si přečtete a máte nějakou tu myšlenku. Něco vám to připomene. Něco vám to ta poezie. One trošku tu náladu změní, tak je to hrozně to soukromý. Jenže se to právě teď a tady a nikdo možnost vám to mám to vzít jo? Já to vždycky přirovnávám k jednomu okamžiku,
Minuta: 14
který jsem zažil já třeba hrozně Rád běhám a jedno, když jsem byl ve Velkých Losinách, tak jsem si tam vyběhl na hru na to pohoří a bylo to Vláďa. Koukal jsem prostě Naty Naty Losiny na ten Maršíkov vedle a tak já jsem si říkal, chtěl jsem si to vyfotit to byla moje první myšlenka, abych to mohl někomu ukázat a pak si říkám vlastně teď běhám bez mobilu nemám. Ale vždyť to je právě vlastně ono tohle to je jenom a čistě moje to je to je můj chrám tenhle výhled tenhle okamžik to jak tady. Nemůžu popadnout dech, jak to na mě působí, jak v dálce se práší za traktorem to je. Ten moment ten okamžik, který já jsem si do té mi slíbil a bude jenom můj navždy a to maximálně můžu někomu odvyprávět, ale ten člověk to se mnou vlastně nezažije. A to je ta pojede. Tak pojede je právě ten okamžik, který by zažijete právě teď a tady něco vám to řekne, že to jenom vaše mám na to nikdo nemůže. Vzít by to maximálně už jako můžete popsat, ale pořád ní baví to, že to asi nikdy nemůžete ten pocit úplně celý předat úplně stejně tomu druhému
Minuta: 15
člověku. Je to prostě jenom vaše. Nikdo vám toto nemůže nést. Někdo vám to nemůže překazit a vy se o to, což může být braní jako pozitiva nebo negativní taky nemůže úplně prostě jedno z těch 100% přesně o ten svůj a ten svůj zážitek v tom je ta pojezdy je třeba rozdílná oproti próze nebo oproti dramatu, jo, protože próza romány novely povídky vlasy vypráví příběh a většinou to vypráví. Hele tady to se stalo. Jo to je něco prostě v minulosti. Já tě tady vypráví příběh, i když je ten příběh vyprávěný nějak jako dramaticky. Právě teď sázím do nějaké místnosti také ta próza, jestli to one a spíš prostě na něco co se dělo drama takový ten přes tak do toho, že se jako nemáme podívat na tu divadelní hru a mám to změnit vlasy to myšlenkami odcházet z toho divadla nebo po přečtení toho scénáře a směřovat v tom dramatu takový hodně nadčasový ty věci. Jo mladá milenecká láska a prostě ten Shakespeare. Já nevím Ibsen
Minuta: 16
a a Nezval topol a další prostě velcí dramatici to psali s tím, že prostě jako to je to drama na Přerov něco velkého nebo nás má pobavit. Má na nás dobré nálady nějak do budoucnosti a ta poezie. Teprve se právě teď a tady jenom pro nás a stejně tak jako jakákoliv literatura, tak ta pojede je komunikace ten básník s náma nějak mluví a on nemá možnost být s námi teď a tady a navíc s námi chce mluvit s více lidmi a v tom já prostě ty básníky obdivuji, on to ten hruška v tom rozhovoru. říkal taky Ale to psaní to není žádný koníček to je strašná krůťárna přesně tady to tam použil protože ten člověk se vlastně rozebírá odkrývá úplně ty nyní termín She pocity a dává nám je prostě v té básničce je jasně protože to jsou umělci že jo tak oni nám nechtějí říct jenom Hele Cítím se fakt hrozně protože mě opustila ženská jo A kdybych si tohle přečetla řekl No
Minuta: 17
to je mi líto A to je status na Facebooku že jo To není pozdě ale když on prostě tam ten smutek Teď nám to tam při rovná s něčím co by nemohlo prostě jinam připomínat nějaký smutek nějakou třeba depresi nějakou nějaký okamžik který pro nás taky nebyl šťastný Tak to že mu to dá si přečteme najednou vlastně s tím básníkem soucítím si řekneme ty jo Hele tohle To mi připomíná když se mi něco stalo podobného vlastně ty Básníci se otvírá je to hrozně s tou kůží na trh ukazoval nám tu duši a říkají nám hned takhle já se cítím a chci vám to všem prostě říct ani se hrozně líbí že Dokážu vlasy přenést ten okamžik, i když jsou jsme teď nedávno o hodině četli se starou čínskou pojezdy překladu samozřejmě. A mně se hrozně fascinuje to, že ty lidi ten ty ty Básníci jen jsme na druhý tufu to napsali jako to může být před třemi tisíci lety takhle vzdálené někde oblasti a my teď prostě v roce 2020 na konci Čteme
Minuta: 18
starou čínskou pojezdy a řekneš jo? Hele, tak tohle to je přesně ono jeden básník tam píše o tom, že je sice sám doma, ale že prostě jeho partnerem je stín je měsíc a že je prostě rád, že alespoň ten styď. A tyto dvě trapný věci, které na konkrétní a abstraktní mu dělají tu společnost zatímco 2. Prostě ten tu samotu vidí jako smutek a já jsem se tady mám prostě dvě básně, který 1. Optimistická mluví o tom, že vlastně ta samota je je někdy dobrá je někdy dobrý dobrý být sám. Furt obklopena lidmi a druhý zase říká, jak ho ta samota štve, jak by to chtěl změnit. A to je prostě skrz. Jenom těch pár veršů takhle dokážeš člověka obohatit i ta poezie, která je takhle starat. My se tam když se podíváte pod video, tak tam máte k odkazu stažení máte odkaz ke stažení básník, který se kterými se budeme dneska zaobírat, ale ještě když tak na štětec. Já teď totiž
Minuta: 19
přes tu osobní zpověď se chci dostat k tomu, co vlastně v té poezii. Vyhledávat se důležitý a hlavně to co asi taky potřebujete vy, na co se můžou zeptat na přijímačkách, na co se můžou zeptat didaktickém testu u Maturity, právě proto, že ty básně jsou k přečtení to interpretace. Tak na to se vás tam nemůžou zeptat. My se vás nemůžu zeptat na to na to se vás zeptám třeba dneska já, nemůžu se zeptat, o čem ta báseň. A vy navíc musíte vždycky něco prostě zakroužkovat, takže se tam vždycky půjde po jednotlivých verších nebo třeba se může stát, že ano. Tam bude jaká je nálada celé básně, ale stejně i tu náladu i ty jednotlivé verše to vždycky musíte brát podle jednotlivých slov. Prostě báseň je je složena ze slova, protože to na tak malém prostoru. Já když se podíváte vlastně na stránku, tak vidíte básnička má kolem sebe hrozně moc prázdného místa show, doraž to próza a drama to je sepsána celá stránka a proto asi v poezii co slovo tak
Minuta: 20
to je nějakým způsobem důležitý každý básník, že se na to dneska podívám a v těch ukázka vybírat pečlivě každý slovíčko tam není nic. Náhodně tam musí, všechno se zatím co v té próze jo, když prostě vezmeme. Já nevím Hobita a potřeboval tam Tolkien popsat, jak prostě ty ty ty skřety Bilbo vysvobodila dědou v tom sudu, tak jsem tam když tam popsal tu jak ten sud duní a tady tu pěnu té vody a tohle jak byly naštvaný a mokrý, jak se kutálely nějaké to slovo nesedělo. Může jet trošku dál, že jo, ale v té pojezdy musí být každé slovo každé slovo musí mít tam správně musíte mít smysl ani není tam někdy náhodou a to je vlastně klíč k pochopení celé poezie hledat ty jednotlivý slova, které O kterých si myslíme. Hele tohle je podle mě důležité. Hele tohle důležitý není tohle je to nejdůležitější z celého ten takhle. Jo tohle důležité není pro mě pro interpretaci,
Minuta: 21
ale když je to optimistická báseň, tak tam budou slova jako krása radost. Budou tam přirovnání k něčemu světlým Barvám nebude tam žádná smrt. Bude to spíš něco třeba o nějakém nebi nebude tam třeba hlína špína a tak dále a naopak jo. Pokud tam ten básník bude chtít říct, že zažívá nějaký smutek melancholy, tak tam budou přesně tady ty slova bude tam, že něco dře bude tam nějaký kouř, bude tam rachot. Bude tam řetěz. Bude tam něco ošklivého něco zkrátka, když by jsme ty slova vzali úplně scom. Básně pryč a řekl bych vám. Hele složte báseň, ve které bude slovo krása, kterou je slovo Láska, ve kterém bude třpytivá barva, ve kterých se bude něco blýskat a ve které bude slovo radost, tak jako můžete z toho složit něco jako pochmurného a to budete borci, ale většinou z toho uděláte něco něco radostného a stejně tak vlastně ty ten opak jo. Takže ten básník, když jsi prostě řekne, ono to asi
Minuta: 22
není, tak já jsem se asi nikdy ani jako. Pokoušel jsem se sám samozřejmě, ale někde jsem měl pocit, že mi to nejde. Já jsem spíš člověk, který když už se po něco pokouší napsat, tak to chci, aby to bylo takové jako polopaticky by to bylo jasnější a ten básní asi to na něj přijde, že jo, že má nějaký moment, který chce napsat těžko, prostě si dám budík v 8
Minuta: 23
teď v poezii, takže hledat tak zvaná klíčová slova, jo. Co je důležité? To je otázka, toho jsme se on totiž mám taky někdy ten básník chce v nějakém verši ukázat. Hele tohle je můj názor hodně nám tam řekne, že třeba ho něco pálí, že ho něco štve, že ho něco naopak hladí po duši, tak může být víc objektivní, kdy zkrátka říká, že věc o které píše se má takhle především si vezmeme. Třeba nějaké milostné básně Petrarca jeho Sonety Lauře. Tak když prostě o ní píše jaký Marty, jaký má oči jako má. Tak co je to samozřejmě subjektivní, ale ne tolik, jako když řekne. Já tě miluji, já tě zbožňuju. Já se chci s tebou strávit život, zemřel bych pro tebe. To je druhá strašně důležitá věc, co si musíme u básně uvědomit, když jí budeme mít právě v nějakých těch testech, který verše se koukají na to jako že to je trošku víc a objektivní a ve kterých verších ten tak zvaný lyrický subjekt neboli
Minuta: 24
mluvčí básně vystupuje do popředí a říká to jsem já. Takhle se cítím a tady vám vlastně nejvíc ukazuji, kdo jsem jak tuhle báseň, na co se ptají přijímačkách i v didakťáku velice často je tam třeba otázka, ve kterém verši vystupuje básník do popředí nebo nevím, jaká je básník, ale ten lyrický subjekt. Jo a máte tam prostě ty verše vypsané nebo je tam ještě, aby to bylo těšit třeba 4. Verš 2. Sloky a tak dále. A vy tam musíte najít, který v kontextu té básně právě, která je ta ve které říká, že Tady to mluvím. Je to řeší jenom já. Takhle se cítím na kohokoliv z vás ty objektivní věci třeba ta Laura, o které jsem teď tady mluvil. Může působit jinak jo? Ona má takovéhle rty, jestli se vám takovéhle rty nelíbí Pohoda. Ona má křídla oči má takovéhle vlasy a mě to prostě úplně rozpaluje. Já ji miluji jo, takže to pak to je pak ta subjektivita. Byla každá báseň, tak jako jakýkoliv jiný umění,
Minuta: 25
má i svůj technickou stránku. Ten básník tam ty slova dává nedává náhodně, ne jenom kvůli smyslu, ale i z hlediska toho kam to slovo položí jo, třeba existují zkratka různé takzvaný jazykové prostředky, to znamená. Takže ty slova tam dává, aby nám to třeba různě znělo lépe nebo hůře. Pokud je to smutná báseň stejně, tak pokud se třeba stovku nebo se opakují povrchy za sebou, tak to taky není náhoda, jdeme se podívat na tu technickou stránku básně jo nějaký názvu. Taky musíme říct. Asi to by bylo taky vhodné nejdříve začneme tím takto. No literární formou. Jo. Literární formy jsou dvě jediné dvě, buď to je literární forma poezie. To znamená, že to je v severských. To znamená, že ten co to píše, když by to psal na počítači, tak udělá enter. Píše enter píše enter, nenechává si to dojet až na konec řádku, jo, to je próza a v tom také pak můžeme teda má vědět drama je psané buďto
Minuta: 26
pojezdy nebo pro jsou z hlediska toho jestli to je ve verších nebo v pět a próza jsou věty a kapitoly a Sera a odstavce poezie. Jsou verše sloky, jo. Takže máte bereš bereš je jeden řádek v básni. Tohle si Zapamatujte to je velice důležité neplést totiž verš a rým rým. Je to tehdy, pokud se nám to nějak zvukově shoduje, rým je zvuková shoda na konci verše. Jo, kdybys prostě máte nějaký třeba rýmované říkanky říkadla i nějakou dětskou poezii nebo i Samozřejmě, pak už to bylo, když to takhle řekla, ne tak rýmy jenom to, že se nám to zvukem shoduje perche. Rovná se jeden řádek v básni. No a pak teda tu danou poezii dále dělíme do Flock, jestli jsi ten básník vybere psát ty sloky pojede s námi počítat, tak jo, to je to je zajímavá věc, protože bereš může být takto volný verš a nebo
Minuta: 27
bychom byli spisovně, když já stejně nebudu, takže pokračujeme dál volný verš a nebo verš, tak zvaně K pravidelné vázaný, verš se tomu taky někde v k a jak ho poznám a je to úplně jednoduchý a to podle počtu slabik, i když si vezmete tu báseň. A to spočítáte jsi první Barča. Uděláte si půjdu brzy zjistíte, že tam je třeba 12 slabik a další verš jich má 13 a pak 12 a pak 13
Minuta: 28
být také AB AB To znamená že se nám rýmuje první a třetí a druhý a čtvrtý tam vidíte, že se to střídá a b&b, takže to střídavý může být také rým méně tradiční. Ale existuje, že máme první verš to áčko následují dva verše, které se rýmují 4. Verš, který se rýmuje s tím prvním. Takže první a čtvrté a druhý a třetí a t tak na něj obkročný. Představte si jak jako. Jdete přes ty dvě Béčka to áčko se potřebuje s někým rýmovat a překračuje ty dvě. A dělá přes je ten krok, takže to je obkročný a poslední je přerývaný. Co znamená se přelévá tak nějak z jedné strany na druhou a to je to, když se rýmuje. A B C. Máme tedy první verš další verze nerýmuje 3. Verze nerýmuje a ten čtvrtý se rýmuje nejčastěji zpět s tím háčkem, takže se rýmuje jenom první a čtvrtý verš a druhý a třetí zůstávají pes rýmu, jo, to jsou takový
Minuta: 29
ty základní rýmová schémata. No takže my máme před sebou prostě pojezdy, že ho máme tady nějakou básničku. My se podíváme na to, jestli je jestli se to rýmuje zjistíme, že se to rýmuje. Zařadíme to do nějakého rýmové schéma tu potom se podíváme, jestli je verš pravidelný nebo nepravidelné podle toho, že si počít s počítám a ty slabiky a pokud zjistíme, že se ty slabiky nějakým způsobem střídají opakují. Tak to je pravidelný verš a potom se jdeme podívat na ty jazykové prostředky. Těch je hodně. Jo můžeme mít třeba a na fóru anafora je když tam Bass. Píše a rozhodne se, že dva bezprostředně po sobě jdoucí verše budou začínat na stejné slovo jo? To je anafora, nebo třeba velice oblíbená, hlavně třeba v renesanci, ale i v dalších vývojových stupních poezie byla aliterace aliterace. Je to když na jednom verši do nějaké slova za sebou, které začínají na stejnou hlásku. Jo už začínají
Minuta: 30
na úplně stejný. Zvuk třeba my se pak na to podívám a v těch konkrétních příkladech těch jazykových prostředku je pak velké množství třeba určitě metafory, že jo, všemožné 2. Metafor metafora je to když tady vezmete nějakou věc jednu řekněme vezmete ucho ucho lidský a přiřadíte to na základě podobnosti něčemu jinému ucho hrnce takhle Vlastně vznikl. My mluvíme v metaforách máme spousty denně použijeme med. For aniž bychom to věděli, ale prostě lidi, když vynalezli nějaké, že už začali mít nádoby a ty nádoby se potřebovali za něco chytit, tak řekli. Hele ty jo. To vypadá jako lidské uši, tak tomu tak pojďme říkat a bude to ucho Okay a je to ucho. Je to asi teda homonymum zároveň v tomhle případě topoly jsem je jak jsme se minuli Stream Zjišťovali, ale je to asi metafora základě nějaký metafory a ten
Minuta: 31
básník. Když dělá metaforu, tak samozřejmě zkouší nějakou novou. Něco něco netradičního něco, co tady ještě nebylo, takže samozřejmě po té Můžeme vidět třeba když Máťa říká, že jezero zvučelo temně tajný bol, takže tam je jak tam je personifikace vůbec, že to jezero vydává teda nějaký jako zvuk, který chce zvučelo temně to, že něco vůbec vydává temný zvuk. Já jsem si myslel, že ho zvuk nemůže mít barvu nemůže mít odstín, takže to je taky metafora ten druh metafory, kterými se Mimochodem říká synestézie, ale to vůbec nebudete potřebovat synestézie zmatení smyslu úmyslný zvučelo temně tajný bol temně tajný na tamtu Erika literacy a on jde dál a pak zvučelo temně tajný bol, břeh je objímal kol a kol, aby ukázal vlastně ten to jak vypadalo to jezero ten gól gól gól a je tam furt to o tom si říkám
Minuta: 32
Mimochodem zvukomalba zvukomalba je jeden jako opravdu top jazykových prostředku tě když ten básník rozhodne, že chce aby to o čem píše, aby ten zvuk těch slov. O to o čem píše. Jo, takže když prostě Erbenova Polednice se blíží a již se vzápětí plíží, tak je tam to blíž již blíží se tak, aby nám to působilo jako že to je nějaký jako prostě nějaký Had, který tam že jde k té mámě, která zavolala na toho nezbedník a na to dítě polednici stejně tak vlastně pak můžou s tou zvukovou stránkou pracovat i Básníci Dario může existuje tak 12 eufonie, což je tedy libozvučnost, kdy to má působit krásně. Většinou to jsou právě dlouhé dlouhé hlávky krása láska radost a nebo když to má být kakofon, jedeš to má být ošklivý. Když tam máš být hodně hře, že něco, že třeba kouř štípe a do očí, tak jsou
Minuta: 33
zvuky, které v češtině mají připomínat právě něco špatného, když si vzpomenete na nějaký vulgarismus. Tak většinou tam mám r ř s š, aby to právě působilo tak jako. Ošklivě nepříjemně. Jo má každý jazyk má prostě nějaké tady ty svoje řekněme záležitosti. Které z toho dělají pak ten zvuk, který je potřeba jo. Takže tohle to jsou takový základní prvky té básně. Půjdeme se teď podívat na Dáme si pauzu a podíváme se na první báseň od Williama Shakespeara. Jo možná Shakespeara jako ohromného divadelníka dramatika, kterýho jsem prostě Romeo Julie a hamleta Othello, ale museli krásný Sonety krásné básně a my se tam zkusím. Máme tam otázky, jaké je téma básně těžká otázka o čem báseň a schválně si zkuste, ale napsat jo, co nám to prostě připomíná. O čem to vlastně je tady ta básnička.
Minuta: 34
a pak jak jsem říkal se to aliterace to já nechci zkusím jestli jste poslouchali takže se podívejte pak když tak jestli nejdete v textu nějakou a literacy jestli bychom nějak dokázali právě ten verš zařadit volný nebo pravidelný popsat i nějaké jiné básně jestli byste básně našli a na fóru tak těžká věc najít metaforu pro slunce někde nám tam Shakespeare schoval Slunce seno pokusíme najít a verš konkrétní ve kterém autor říká že poezie má velkou sílu zkusíme tam ten verš tady to je šest otázek Dáme si pauzičku po pauze se vrátím a odpovíme si na ty otázky Častokrát tam budem větší možnosti těch odpovědí samozřejmě Já pokud to není pod po té technické stránce aliterace anafora Jasně ale pokud jde o to téma ty básně tak vám budou ukazovat tak nějak svůj pohled na to potom se podívám na nějaké dotazy jestli nějaké jsou a zase si pak dáme když tak další báseň Tak jo takže teďka
Minuta: 35
chvíli pauza Vrhněte se tady na ty otázky. Opravdu se zkuste si to napsat potrápit se s tím zapřemýšlet a po pauze se zase vrátíme.
Minuta: 40
Tak já vás vítám zpět. Děkuji, že jste se opět připojili a Nejdříve se jdeme podívat teda na Shakespeara ráda nejdříve přečtu ten soud poté se podívám a odpovím a ty otázky a poté těch pár dotazů, které byly
Minuta: 41
kladeny. Takže konec číslo 18 Shakespeare pouze číslo na 8
Minuta: 42
ale nebyl by to Shakespeara aby to bylo takové vyznání lásky řekni mi nějaké prvoplánové jednoznačné jo tam jak už jsem si tady za u toho Petra ruku jeho Sonety Lauře Tam se prostě podíváte je to jasné ale nejdřív vlastně Petrarca psal původně ty Sonety živé skutečné na Lauře a když potom Lauda zemřel a tak vlastně 2. sbírky sametu jsou pořád milostné ale už jsou hrozně smutný logicky Shakespeare ovšem tady to bral ty Sonety který se v té Itálii asi 300 let před ním psali a předělal městě p250a předělávali je trošku aby to nebylo tak jako jednoznačnosti tady říká Jo on si na začátku Jako básník klade otázku hele tak mám tady nějaký objekt člověka kterému chci skrz ten co třeba vyznat lásku o kterém chci psát asi začíná otázkou což je zajímavého říká jako k čemu tě mám přirovnat k ní léta a právě tady ukazuje je takový běžný že to dělají všichni ty Básníci přirovnávat ke dni léta že od to je to je prostě
Minuta: 43
takový dost jako normální a on říká ale ten den já já to nemám rád vlastně to léto Jo jo když je prostě ten ten My už vlastně to léto se v tom květnu nějak blíží tak prostě ten vítr se opírá do kvetoucích stromů pak je léto krátký někdy to Nebeské oko tím si vlastně rovnou odpovíme na otázku číslo 5 to slunce žhne někde je moc vedro pak zase říká někdy zase celý den to sluníčko nevyleze Já nevím proč asi někdo někoho přirovnává k LED litovat to je docela o ničem a on tady říká ale to tvoje větší léto se nikdy nezmění ty vlastně on říká léto normální klasický Rock Krátký, ale ty to léto tu krásu zažiješ navždy. A to proto, protože v mých věčných verších tu přetrvat všechny časy. On vlastně říká, že až všechno pomine a a jakože pom pom pom i na léto nepomine.
Minuta: 44
Já nevím tam říká, že všechno řídí nějaká náhoda, ty jako můj objekt lásky až v jednu jistotu, že ty nezemřeš. Ty totiž budeš navždy v mých verších budeš přetrvávat jako Tobě někdo napíše, báseň si věčný vlastně já myslel, že používám tady ještě mužský rod, že ten závěr ty místo tak půjdeš také živé není život. Jo Shakespeare totiž psal svoje Sonety. My nevíme komu literární teoretici říká, že to je tak 12 Dark Lady Dark Lady jakási temná žena, ale on někdy tam dají někdy Sheets, aby jsme to neměli tak jako jednoduchý v té interpretaci. Ono totiž tehdy třeba v době Shakespeara nesměla žena vstoupit na jeviště žena nesměla hrát v divadle a třeba Juli hrál zkušený herec ženských rolí, píše
Minuta: 45
se teda g o o g l s s kov, který byl starší muž, ale vždycky jestli jako dokázal ze sebe udělat vlastně mě žene 14letou dívku a tam vlastně taková záměna nějaká pohlaví v té anglické renesanci přelomu 6. A 17. Století je docela běžná Shakespeare v tomhle pokračuje v těchto letech. To je jasný, že píše nějaké holce. To je jasný, že se píše o nějakém klukovi a ta láska nemusí být jenom jako fyzická. No to je prostě nějaký jaký jsi zamilovaný do osoby do Jaký je prostě jedno z dalších velkých záhad kolem Shakespeara a takže to jen to je vlastně to téma jo. On říká, že všechno pomíjí. Ale dokud bude žít a číst kdokoliv datum zde budeš ty v mých slovech také, že všichni půjdeme, pak ty taky léto skončí, ale když už jsi v těch mých verších přežiješ i smrt, takže vlastně tohle
Minuta: 46
je tobě, on ukazuje na tu sílu poezie. Jo, to jsi vlastně můžeme říkat říct i v šestce, ve kterém verši. Já si myslím, že převážně. To jsou ty tři poslední v mých verších tu přetrvá všechny časy. Vždyť Dokud nebude žít a číst kdokoliv za to, že se budeš ty v místo nech také, že vlastně ukazuje, že čtení je žití a my když každý si ten každou básničku, kterou přečteme, tak jí znova pouštíme. Doma ty autory, o kterých to psali nebo věci vlastně dáváme jim děkujeme jim nový život. Každým přečtením. Je to úžasné mít takovouhle moc ne. Najděte z dásně. A vy teda fialek teda jak jste si říkali. Pokud slova, která jdou za sebou začínají na Facebook nebo na stejnou hlásku. Takže když půjdeme postupně. Máme tam třeba též trvá též trvá. Petr je aliterace každá krása krk taky aliterace jindy jeho Jj a najednou
Minuta: 47
mi zjistíme, že ho máme tam třeba léto léto, ve čtvrtek máme léto léto. V pátek máme někdy to Nebeské tom to není úplně přijímá aliterace. Pak vám jindy jeho každá krása to taky nebude náhoda, že tam ta aliterace je ono vůbec jako celé to jak to však ty postavil, rozhodně náhoda, podívejte se na začátku veršů. Co to je za slova? Máme tam teda ten začátek je takový dalšího ne. Tam není Vždyť a pak je to a někdy a a jak tvé ty tebou. Vždyť do tu spíš kratší slova maximálně dvouslabičná ale většinou to jsou právě spojky předložky částice a to taky není náhoda kromě toho všeho co jsme si řekl co básník přemýšlí když jde tvořit tak ještě přemýšlí o rytmu stejně tak jako že jste se třeba pokoušel nacha a ten Rytmus nejlepších ti psal v ten tak tak zvaném yanbu to taky nebudete potřebovat to není ani se na vás jako fakt Ale můžete to vědět To je pravidelný Rytmus který střídá nepřízvučné a přízvučné slabiky v angličtině
Minuta: 48
to trošku jednodušší protože angličtina nemá vždycky přízvuk na první slabice zatímco my v češtině máme vždycky přízvuk na první slabice řeknete slovo nezodpovědný a je to ne nezodpovědný kdežto v angličtině to irresponsible ansible a je to až na další slevy jsou slabiky které nemají ten přízvuk takže samozřejmě tím přízvukem se fakt pracuje trošku jinak tomu angličanovi pak nachází tak genialita těch překladatelů hlavně prosím Martina hilského, kdybyste chtěli cokoliv o shakespearovi, tak Kromě samozřejmě tady to je jako přirovnat se k takovému géniovi. Je to ironie to sranda. Jo? Samozřejmě moje kurzy máme taky natočený o shakespearovi krásné video a pak Kdybyste měli možnost si dostat nějaké publikaci Martina hilského nebo prostě na nějakou přednášku zajít, tak je to člověk, kterého dokonce i sama královna Alžběta 2 půjčila. Řád britského impéria za šíření slávy britské literatury jeden z největších shakespearovu na světě a máme
Minuta: 49
tu kliku, že je to zrovna Čech a on to překládá. A teď si vezmi, že on musí tu angličtinu, která může mít tyto střídání přízvučné a nepřízvučné slabiky. Musíte náš jazyk, který to střídání takovýhle dokladu nemá a stejně to přeloží, takže to, že se mu to povede jo, že tam mám tebe k jasnému dni léta přirovnat a pak zase ale když podíváme třeba na 4. A léto léto té Štrba jen krátkou chvíli a taky se To prostě dám takhle, že tam je vždycky nějaká jednoslabičné tam spojka předložka, který právě v té češtině nemají ten přízvuk to jediný způsob, jak vlastně ten přízvuk se pokusit udělat. Pokoušel se o to, pak i Máchův. Máj velice zdařile někdy už, ale musí zvítězit ten smysl nad tím materiálem a nikdy už se prostě zkrátka to už nejde dodržet ten přízvuk a musíte tedy vhodně zvolit svolit am překlad. Pak sám vlastně Hilský o tom velice často mluví.
Minuta: 50
Takže to stále současné žijící nejlepší překládku anglické a americké literatury. No takže to bychom tam měli tu aliterace, co bychom mohli říci o verše a rýmy básně, takže bereš bereš teda rým vlastně zjišťujeme jenom Podle posledních slov těch prší a je tam přirovnat. Milý poupat chvíli, že hned mi odpadne přírody nezmění krásy s ní časy, kdokoliv všech A B AB AB A poslední a a takže tam máme vlastně neustále pravidelně střídá bílým a když jsou s pravidelnosti byste si mohli spočítat ty slabiky a zjistili byste, že se střídat přemýšlej 13. 12. 12. 11. Nějak, tak zkrátka se pravidelně střídají ty slabiky v těch verších. Tudíž mluvíme o pravidelném ber si Takže co bychom mohli říci o verši verše pravidelný 13
Minuta: 51
asi ve verši sdruženém anafora a na fóru vyhledáte velice jednoduše proto, že se podívat jenom na začátky těch veršů a zjistíte jestli bezprostředně okamžitě dva verše za sebou. Ne začínají na stejné slovo mám není Vždyť a někdy a a je to tam. Jo, takže tam jak je to i indyho tvář, nevyjde zase z tmy a každá krása, že tam máme za sebou, kde jsou i když je to jenom jedno písmeno, i když je to jenom předložka, tak je to anafora, pokud se vám V didaktickém testu u Maturity nebo v přijímačkách zeptají na nějakou ten na jaký tady ten jazykový prostředek. Tak zaprvé vy budete úžasně připravený z kurzu a zadruhé tam vždycky bude ten text a pod tím bude vysvětleno. Co je to anafora pod tím vám to tam ještě napíšu. Ale samozřejmě On je těžký, pokud jste někdy o a nafoť jo, ale která si já nevím o přirovnání k ovšem tady to možné nic nikdy Neslyšeli. A teď během toho stresu máte na jenom pochopit definici a tu aplikovat do textu. Tak je
Minuta: 52
to náročný. Pokud už to budete vědět a řekněte si Jo jasně anafora. Pamatuji si jen se to tady zopakuji. Ok, tak to jsou ty slova na začátku veršů, tak to nejde. To je hnedka máte tu otázku hotovou. Za 20 vteřin a těch zbylých 40 vteřin spí minuty můžete věnovat otázkám, které třeba pro vás nejsou tak jednoduché, tak tě máme a na fóru metaforu pro sluncem, jak už jsme si říkali by to mohla být ta, kde tě mám tady. Ale někdy to Nebeské oko až příliš, že hned to je taková klasická nepříliš náročná jednoznačná metafora prostě Nebeské oko, které žhne je silně zářící slunce Shakespeare se rozhodl, že nám to tedy takhle takhle ukáže super, ve kterém verši autor poukazuje na sílu. Poezie jsme si řekli, že v nějakém z těch v těch tří jo, takže obecně všechno to jsou.
Minuta: 53
To jsou ty, které jsou svým způsobem strašně zvláštní na to je vlastně milostná poezie, ale on zároveň si z toho tak trošku dělá srandu, nebo tam jsou třeba Sonety, ve kterých píše o té své nějaké Dark Lady, že ona není moc hezká, že tak trošku jako napadá na jednu nohu smrdí z pusy. I, když to je prostě někam a má takový ošklivý vlasy, ale případ těch závěrečných vždycky Na závěrečném dvojverší to všechno jak v trošku. Postaví na hlavu a shrnuje a říká no, to je jedno. Já ti ale nebudu, když budu trošku vulgární a ti nebudu mazat med kolem huby. Aspoň ti řeknu, že jsi taková jaká jsi. A já ti přes to takhle miluji a že mám vždycky prostě ty ty klasický milostné básně Shakespeare udělat hezký úplně jinak. A my máme tu ohromnou výhodu tu parádu, že nám je tady překládá Martin Hilský a samozřejmě těch překladu chtěl Shakespeara je víc jo, třeba v devatenáctém století ho měl ohromnou službu české literatuře Josef Václav Sládek, který
Minuta: 54
vlastně tehdejším jazykem přeložil Shakespeara a my jsme tady měli je jako velice kvalitní překlady už už už dlouhou dobu samozřejmě jo, ale Takže tohle by bylo k tomu ty otázky, které můžete očekávat v nějakém testu. Určitě byste mohli očekávat otázku 2. Určitě byste mohli očekávat otázku tři, ale jinak položenou, že třeba by tam bylo nejdete rýmové schéma nebo by tam mohla být otázka co co je pravda o verše a rýmy básně a bylo by tam možnost a Verše pravidelný rýmové schéma je sdružený rým, verš a nepravidelný nové schéma je střídavý rým, toho by tam určitě mohlo být anafora by tam mohla být v jakém verši s vyskytem metafora pro slunce. Určitě mi tam ještě dali slovo prokazatelně vybil. V jakém verši se prokazatelně vyskytuje metafora pro slunce. Určitě by taková otázka šla a ve kterém verši autor poukazuje na sílu poezie, pokud tam máme být těch veršů, tak taková otázka by tam asi úplně nebyla, jo. Tak musíme
Minuta: 55
zase můžeme nyní podívat před další pauzou a další básni, která už bude trošku z jiného soudku bude jinak se podíváme na dotaz, jestli se tam nějaké nějaké ukázali. Tak Dobrý večer přátelé. Zdravím vás tady s moderátorské pozice. Doufám že můj zvuk je slyšet. Haló haló. Snad jo tak Takže toto číslo jedna. Chci se jen optat vím, že tohle není téma poezie, ale chci se zeptat na provozu. Jaký český autor dělá. Třeba nějaké vtipné humorné provozy. Tak my jsme jako Český národ nám i tu humornou prózou, když to vezmu. Třeba jako se z nějakého 20 století, jak určitě Zdeněk Jirotka Saturnin tady byl Mimochodem před několika lety vyhlášen je oblíbenější knihou Čechů kniha mého srdce anketa České televize zakladatel prostě pravého humoristického románu u nás Jaroslav Hašek Osudy dobrého vojáka Švejka taky
Minuta: 56
úžasně zfilmovaný se tak jako Saturnin. Pak bych určitě třeba Švandrlík Škvorecký taky, ale to jsou spíš věci, který jako oceníte třeba až budete trošku trošku dospělejší se současných jsou tam určitě Michal Viewegh, který taky vlasy krásně kombinuje tu srandu s nějakou III vážností a i hlubokým uměním docela docela Petr Šabach, jo jeho Takový tři povídky, tak se to jmenuje no Hovno hoří, tak to je to jsem se jako prodal za břicho nebo popřípadě Hartl taky výborný autor současné literatury a budu se chtěl jenom český. Tak to jsou asi ty nejzajímavější český, který mě teď napadá jinou. Takhle Pokud se chcete třeba pobavit i na prknech. Tak já jsem řekl, že suverénně a teďka tady tematický nejzábavnější
Minuta: 57
dílo Divadelní, co jsem kdy viděl hrají ještě pořád hraju s Až budeme moct chodit do divadel. Budou hrát v divadle v Dlouhé souhrnné Dílo Williama Shakespeara. Jmenuje se to souhrnné Dílo Williama Shakespeara. Nebuďte řeknete si, co to bude sranda, až budu koukat shakespearovi. Je to úplně postaven, nějaké to prostě geniální komedie, při které já se vždycky strašně mi v tom divadle decentní a já jsem dostal opravu prostě regulérní výtlem záchvat smíchu, kdy jsem nemohl přestat naštěstí jako viděl jsem, že takhle se tam natřásá jako hodně lidí v tom a když oni už Přešli do něčeho, že šli budovat další vtip a já jsem se tam furt takhle klepal jako a nešlo to zas tak úplně brečel smích. Je to prosím naprosto geniální Výhoda je, že nemusíte mít žádné žádnou znalost Shakespeara nebo stačí. Chtělo by to nějakou minimální aspoň vědět, že Romeo a Julie třeba mileneckém vztahu. No tak to je něco takového, abyste si to pořádně užili. Tak další dotaz. Dobrý den pane Tomáši. Měl
Minuta: 58
bych dotaz ohledně didaktických testu, jakožto jde student závěrečného ročníku. Mám velký stres. Náš pan učitel češtiny nás bohužel velmi špatně připravil a připravuje Respekt a říkám, ať se učíme sami. Zakoupil jsem si váš kurz, který je velmi výborný. Prosil bych vás o radu, na co se zaměřit, aby zmizel stres a a abych když píšu ty testy, aby abych je abych je napsal správně. Mockrát vám děkuji Martin. Děkujeme moc Martine za dotaz. No ten takhle nejdřív jako stres je dobrý jo. Ono totiž stres. A pomáhá to tělo aktivovat to tělo se bude soustředit na tu jednu věc, takže koní určitá. Míra stresu je je je správná stres, pak bude od pana Čím víc si budete Vy sám jistý tím, že prostě Jste připraven nedá se nic jiného dělat, než prostě na to na tom makat zjišťovat si co mi jde víc, co mi jde mít o co mi jde mít, tak na to
Minuta: 59
se soustředit nějakou strategii. Na ten didaktický test je o tom, že mluvím. Pak detailně talentu a čím více se tomu budete věnovat tím víc, co jsem si musíte říkat. Hele, já už jsem teď za tenhle týden zase trošku výš, než ten zbytek lidí, to se mnou budou maturovat a nebudou nic pro to dělat a zase jsem trošku a to je zajímavý, co jsem se dozvěděl každou novou věc, kterou jste schopný vstřebat a kterou jste schopný pak vlastně i třeba reprodukovat někomu říct. Dáme na to, že jí Určitě umíte a Znamená to, že jsi zase dostáváte, víš? A víš. No a pak na ten test s tím že Hele já toho já toho docela dost. Vím. Já si myslím, že toho že to nebude špatný během toho testu se nenechat rozhodit tím, že prostě nějakou otázku vidět, jak budete hlídat a když ten test se vydá Cermat ten didaktický Já se na to koukám, některé samozřejmě. Tak nějaké zkušenosti mám jedu a někdy natočit a říkám co to je. To tady po mně chtějí. Tak pozor, na to si musím dát teď a musím se taky jako fakt zaměřit. Fakt se podívat na to, že to nejsou jednoduché
Minuta: 60
texty a sem tam ty otázky vás prostě byla chvíli vykolejí, ale mně se musíte dostat zpátky, protože Víte, že zase některé další věci budete umět, takže nevím, jestli se vám splní potěšil odpovědní, že jediná možnost je je práce je tvrdá práce a čím víc toho budete vědět, tím víc si to uvědomovat říkat se já Jo tohle už umím tohle už vím. To je paráda a s tím pak do toho testu jí to. A ještě jestli můžu sám, jak připojit zahradou, tak vůbec nebývá špatný jako upevnění je vlastně i vlastních vědomostí vlastně to někomu někomu říct. Někomu to vyprávět doma. Použijte rodinu nebo nebo medvěda plyšového to jedno. Karel domácí zvířata, nebo plyšový zvířátka fungují skvěle taky, kde jsi v práci. To je hrozně hrozně dobře funguje, když chci najdete nějakého parťáka a střídáte se a dneska do tebe naleju tuhle
Minuta: 61
otázku, já do tebe a zítra ty do mě tuhle tu až jakože že zkrátka máte nějaký Tandem, kdy tím jak to tomu druhému vykládáte. Tak se to snad asi sami. Upevňuje to vlastně typy znalosti a naopak mu třeba ještě vám k tomu něco doplní a tak. Takže takže to je Jak je dobrý. Jo jo, protože jako je prokázané, jsou tě Souhlasím s Markem, že Nejlíp se člověk naučí tehdy když učím. A navíc je to budete podávat si podobným jazykem, takže prostě to, že by zrovna jste ten, který vás ty, který bude vyučován. Mám to bude podávat někdo, kdo je vám blízký a tím. Možná to ještě spíš pochopíte, no. tak citová vyfoť a Dobrý večer, prosím vás ty jazykové prostředky si člověk asi Musí zapamatovat, že je to jinak nejde. Hm je to tak, no jako něco lehce odvodit, že třeba pro přirovnání má. A že tam je vždycky slovo,
Minuta: 62
jak to jako ale v podstatě jinak je potřeba si to zapamatuj potřeba to znát jako vysloveně na ústní maturitu, tam je potřeba to znát, aby jste to dokázali v tom textu vyhledat a pro didakťák a pro přijímačky, jak říkám tam vždycky pod ten text vám napíšu, že prostě Kde se v jakých verších se vyskytuje anafora a pod tím bude vysvětlení Co to anafora jo? Takhle to vždycky bylo jo, já doufám, že to 2021 taky tak bude, ale pokud tam nedají prostě něco extra v uvozovkách jednoduchého jako je třeba to rýmové schéma, to už mám tam i světlovod nebudou. Hej ty nějaký ten jazykový prostředek tam vysvětlí. Nezbývá než se to pak fakt naučit kdyžtak no. Tak další dotaz. Máte rád máte radši mi nebo kytici, jak jsem se pokoušel o čtení? Má je, ale prostě to nechápu, ale psal utne v tom asi ani nevidím smysl ani podstatu je třeba se nějak naučit vůbec chápat pojezdy, jak na to díky za vaše doporučení skvělej.
Minuta: 63
Duster, já nemůžu jako rozseknout dám i kytici úplně miluji, černo se to několikrát. Pokaždé v tom najdu něco jiného. A já tím jak už mám prostě i nějaké znalosti. O tom je za jakých okolností to vznikalo. A co co, co se tam dělo, tak prostě tady nemůžu nemůžu rozsoudit úplně no teď vlastně když mi takhle nucený, že musíš si něco vybrat bych asi řekl, ten my nakonec. No a já si ono pochopit pojezdy. Je je fakt těžký. A třeba ten My zkuste nechci jíst najednou, zkuste prostě brát třeba vždycky jeden den zpěv a říct si vlastně o čem oči. Příběh. Je mi to vlastně jenom contrans, že on je tam nejdřív ta příroda popisována všemožnými způsoby a potom ten samotný příběh, který je vlastně poměrně jako jednoduchý, že jo. Je to Vilém zabije prostě svůdce své své holky, dozví
Minuta: 64
se, že to byl jeho vlastní otec, kterého ale jako malého vyhnal z domova. Takže on vlastně až tolik to činu nelituje, protože svého otce vlastně nikdy nepoznal a Ta holka. Ta Jarmila, když se to dozví, ona to asi ani Není přítomna tom příběhu. Ono to jenom vilémovi někdo řekne, že se stalo to co se stalo, že ten milenec byl táta jejího kluka, tak se zabije a Vilém za tu vraždu, kde sedět. Jo a je tam v tom žaláři v tom vězení, kde prostě přemítá tom co udělal. Protože to přemýšlivý člověk aktivní, že jo, tak prostě Dubinu si nechce dát tak nějak celou společnost poprava kutálející se hlava a příroda, která se připravuje na to až Viléma vezme až Viléma pohřbí a potom je tam asi Tyl. Těžnice, který jako zpívají nebo nějak řekněme opěvují, jak to říct. Prostě jsou smutné mají. Čau, že jim ten jejich vůdce zemřel, že bude popraven. No a na závěr, když to si nějaký ten Poutník přijíždí na to místo, že jo a je mu ten příběh
Minuta: 65
od vyprávěn a on tam tak nějak téměř až po hamletovská je s tou stovkou. A tenhle příběh vlastně poslouchá Hele, takže poezie je to tím, jak je to prostě tím těžkým jazykem složitým samozřejmě. Tak je to právě, že každý to slovo je důležité nad tím, že to je má, že to je dlouhá ta báseň lyricko-epická, tak samozřejmě je to náročné, zkuste spíš fakt ten My číst jako by to byl Roman, jako by to nebyla báseň, protože Častokrát třeba řekne učitel, že jo, tak mají ten máte přečtený za večer to sice máte, ale najdete v tom strašně málo, zkuste to z takže opravdu vezmete třeba jenom stránku za ten večer, než jdete spát. Na tu stránku se zamyslíte, vyhledáte si ty slova, které mám nejsou jasný ty verše, které vám nedávají smysl se pokusíte třeba dát do nějaké současné řeči a řeknete jsi Okay, takže než půjdete pak spát přes si řeknete, takže teď jsem četla. Prostě tohle jasně vím, jak tam ten příběh
Minuta: 66
postupuje. Zejtra jdu číst něco jiného jo, to je dělám, ale nějak si myslím, že třeba kytice to je docela v pohodě. Tam to člověk pochopí tím jak je takový příběhový místě hororový, tak ale ten malý jak říkám, zkus to číst jako román prostě postupně postupně a vždycky se snažit nějakým způsobem si shrnout, co to vlastně přečetla. další jací autoři spadají prosím do demokratického proudu a Řadí se tam i Vančura a Olbracht, co přesně tyto autoři představu u toho Olbrachta bych byl opatrný Vančura určitě demokratický proud byl vlastně způsob myšlení za první republiky. Bylo to vlastně spojený s Tomášem garriguem masarykem po první světové válce to byli lidi, kteří zkrátka, když se vlastně svět umíral po první světové války v celosvětovém konfliktu ten svět přemýšlel Okay, tak jsme zjistili, že tady ty monarchie
Minuta: 67
ty řekněme různé samoděržaví carský režimy ve slovanských zemích a tak nefungují musíme vymyslet něco jiného, co vymyslíme jedna z těch Možností je demokracie. To znamená tedy Démos Kratos. To znamená, že tady to budou si lidi rozhodovat o tom, kdo jim bude vládnout. Je to vlastně vláda. Lidu pomocí nějakého volení pomocí nějakých voleb. No a tohle to zastávali tě autoři, kteří čekali. Hele to mám se podle mě dobrý nápad Aby Tak jak ten průměrný člověk každej, aby vlasy do té politiky měl co říct, aby to nebylo jenom tak nadávání na tu monarchii. Co tam dělá a já nemůžu rozhodovat takhle. Vlastně dáme všem lidem všem lidem jo, tak jak demokracie mohla ještě ve dvacátých letech 20 století být. Takže třeba že nám dá tu možnost se účastnit politiky a tohle chtěl Masaryk tohle chtěli Karel Čapek Josef Čapek Karel Poláček Eduard Bass nebo Vladislav Vančura Mimochodem,
Minuta: 68
všichni jsem dnes rok svaly kolem Lidových novin, který už tehdy fungovaly a byli vlastně takovým jako hlavním směrem toho demokratického proudu, pokud byste chtěl vysloveně vědět, o čem vlastně tady to je. Tak si přečtěte čapkovou sloupek Save. Proč nejsem komunista, nebo proč nejsem komunistou, jo, kde vlastně ukazuje. Z jakého důvodu si myslí, že třeba Bára těch commun, že by se tvořily komuny, že by byl teda prostě nějaká centrální. Sanovaný hospodářství není dobrý. A proč si myslíš, že ta demokracie dobrá jenom takže bych toscanello jsou to autoři 20 30 let 20. Století, kteří si mysleli, že právě ten demokratický způsob politiky a života vůbec je důležitý a právě když se podíváme i na díla zase Poláčka Vančury Čapka. Vidíme, že hlavním tématem je průměrný obyčejný člověk nejsou to žádní velcí prostě románové hrdinové jsou to lidi a Častokrát ten jeden člověk nějakým svým činem
Minuta: 69
může udělat prostě něco ohromné, ať už to je v r.u.r. Ve válce s mloky. Jestli se třeba ten vrátný pan povondra, pak zase celou tu zkázu, kterou nám ve válce s mloky. Čapek ukazuje dává za vinu. On sám a právě Čapek ukazuje. Hele každý z nás každý z nás má tu možnost udělat něco malého Drobného. Nikdy nevíte, co to může mít za následek, jo, že tohle to je vlastně demokracie a Každý máme tu každý s tím svým miniaturním dílem rozhodujeme na celé společnosti. Po celé toto, co si vlastně všichni všichni dělají. No takže tohle jsou autoři demokratického proudu dáme pauzičku na další den. Půjdeme na Skácela. Modlitba za vodu. Máme to teda tam máme určitou báseň, pak máme otázky. Jo jo
Minuta: 70
bude jenom představuji jo jo jo jo Modlitba za vodu, přečteme si Podívám se jestli chce tam zvláštní z hlediska pravopisu nedostatky, proto by mohla být ta voda metaforou používá slovo mohla neříkám, že je protože jako nikdy nám Skácel neřekl pro Co to je metafora a pokud jste si metodou volného psaní. Co znamená jedu píšu si nepřemýšlím a gramatikou zaznamenává myšlenky, jak to na vás působí ta báseň to my jsme se mohli dostat ještě asi o velbloudovi čtyřverší o velbloudovi a na tom bych pak chtěl třeba ukázat, když pak řeknu to, ale to jenom takový čtyřverší a pak jak Skácel psal něco o velbloudovi a jestli budete mít Máte třeba jejich chuť a teď nápad. Zkuste si vy třeba napsat čtyřverší ohnout loudovi, ve kterém bude velbloud mládě velblouda a žízeň jo, máme tam
Minuta: 71
i velblouda. No děkuji.
Minuta: 76
Tak já vás vítám zpátky mockrát děkuji, že jste se opět připojili a jdeme teď od té jednoznačné shakespearovy milostné básně se trošku tak nějak lidsky roztáhnout. Řekl bych ne. Mně se podívat na báseň velmi lyrickou klidnou Tichou a řekl bych Modlitba za vodu ubývá míst. Kam chodívala pro vodu starodávná Milá, kde laň těšili žízeň. Kde žila Rosnička a Poutníci? Skláněli se nad hladinou, aby se napili z dlaní voda si na to vzpomíná voda je krásná. Voda má Voda má rozpuštěné vlasy, chráníte tu vodu, ne, dejte, aby osleplo prastaré
Minuta: 77
zrcadlo hvězd cena vlastně zvláštní z hlediska pravopisu. Já úplně chybí interpunkce. Nejsou tam ani tečky ani čárky. To není neznalost pravopisu od skvělého básníka jsi mého nejoblíbenějšího Jana Skácela to je to, že on nám říká ty čtenáři se tam Udělej tu pauzu, kde chceš, ty si to tam ty si to tam nech, já ve svém psaní sedím nebudu zabývat. Já tady chci něco říct, já si tady otevírám svoji duši a věci jako gramatika pravopis čárky mě nezajímá, jo. Skácel i ty to typický volný verš, podívejte se na to na toho Shakespeara a hned na první pohled vidíte, že vlastně jenom ten přivez od konce nám trošku vyčuhuje. Jinak je to skoro docela v bloku. To je ten pravidelný verš, tady to je úplně volný verš, jo, kdy to máme několik slov tady máme jenom dvě a tak, takže tady se asi Skácel to je mistr volného verše. Jo, on si třeba jsem tam v té básně jeden tým
Minuta: 78
hodí, ale to jenom tak, když se mu to tam hodí. No proto by mohla být voda metaforou, jo? Já sám nevím sám si vždycky tady u té básněmi napadají nový a nový mě nové a nové věci měl, ale přijde, že tam bude tady prostě nějaká klid. Tradice to nějaký tiché místo kterých ubývá jo, že teta A ubývá míst, kam chodívala veselím a třeba Kdo jako kdo právě příroda nebo jeho Milá Těžko říct a ne Právě, že tam chodívala, že těch míst kde by byl ten klid, kde by ty laně těšili tu žízeň a kdyby žila The Rosnička a kdyby ti Poutníci se skláněly, že jich ubývá těch míst jo, ale ta bude pořád je a vlastně oni teď personifikuje, že jo a říká, že to asi na to vzpomíná a zase jde zpátky do toho svého pohledu, že ona je krása. To jsi hrozně líbí, voda je krásná Voda má Voda Moje Voda má rozpuštěné vlasy ve smyslu,
Minuta: 79
že moje a má ve smyslu vlastně hnedka za sebou jako a na fóru. Voda má Voda má rozpuštěné vlasy vlasy, jako čtenáři ukazuje, co to málo. Stačí aby to změnilo. Ten význam a pak vlastně říká chraňte tu vodu a pak mi tam dávat to podle mě důležité jsou to prastaré, no. On právě říkal. To není jenom voda. To jsou to jsou místa v přírodě. To jsou naše rituály. To jsou tradice, které nám dávají naše babičky. To jsou moudrá, který nám předávají starší generace. A ona mi říká chraňte to nedopusťte, aby osleplo prastaré zrcadlo. Hm, já si ho právě ta voda, která odráží to nebeskou hladinu, to je to prastaré zrcadlo hvězd, tam se zrcadlí už staletí tisíciletí desítky tisíc let se v tom odráží ty samé hvězdy. Co je samé vodě nedopusťte, aby tohle zrcadlo neexistovalo, aby aby nebyl. Pokud ale v tom vidíte. Fakt jenom vodu a to vidíte naprosto správně jo. Tery, on
Minuta: 80
prostě říká, že někdo v tom vidí trošku ekologickou báseň. On je to psané v 70. V letech, takže to už to ekologie trošku rezonovala tou společností a třeba to tak fakt jo. To je člověk, který tete moravák, to je Brňák a on miloval prostě tu jižní Moravu miloval tam se koukat na ty vinice a jestli mu tam třeba někdo něco zastavil zákonem a třeba tam byla Studánka nebo tam dal nějaký Pramínek, jak teď ho dát chodil, tak on se vlastně ponořil do nějaké té své tiché modlitby a říká. Ty jo to v tobě se to by se nemělo stát jeho modlitba, třeba ven taky píše vlasy vědní básní, že píše, že nepotřebuje k modlitbě žádného boha, který by ho vymyslel. On prostě potřebuje jenom to, aby pravda byla pravdou a Slza byla slzou. Je to básník, který nechce. Prostě v těch vašich velké ohromí myšlenky, aby jsme si prostě zase Sedli na tu židli a ventil mě z té židle vystřelili, když tohle jsi prostě přečteme.
Minuta: 81
To je messimu říká Básníci ticha prostě básník pokory básník, tradice, jsou to Milý verše o přírodě podrobným smutku o konci dne od konce léta, k jeho sbírka se jmenuje třeba hodina mezi psem a Vlkem já to úplně miluji ten název to je hodin a právě kdy mezi psem a Vlkem je to když jdeš spát a vlk vstávat a je to Skácel vždycky prostě ukazoval ty drobné přechody mezi mezi třeba dnem a nocí Tak zkuste si pomocí metody volného psaní zformulovat, jak na vás báseň báseň působí, ale ze mě to je prostě za mě. To je klid za mě, to je i lehké Barování je to právě nějaká ta pokora. I to jak ten člověk je vlastně naproti té přírodě takový malý, ale může s tím něco udělat. Je to i taková trošku výzva pro nás, že jo. Aby jsme třeba se nějak uzpůsobili to svoje chování. Podíváme se ještě co dělá trošku báseň báseň. Já jsem tady to je to takový čtyřverší prostě udělaný
Minuta: 82
to není skácelové skácelovi čtyřverší velbloud chodí po poušti tam kde stromy nerostou mládě čeká roští napsat. Teď nemohou to taková jako až v taková dětská říkanka možná jako Milá báseň. A teď když Skácel chtěl taky psal vlastně básně pro děti, tak to chtěl pojmout Trošku jinak a on píše, že velbloud je bloud. Jenž bloudí tam, kde je nouze o jabloně pro velblouda to hledá žízeň hedvábnou hlavu k zemi koloně, to je přechodník to koloně, že jí jako klan a tam genialita v tom o UFO stihli velbloudem zbloudí tam kde nouze o jabloně hedvábnou hlavu k zemi koloně, tam je furt jenom u u u u. Víte proč aby nám to připomnělo to jak volně chodí. Velbloud a houpe se stejně tak jako se houpe se tady ta básnička, že jsem hrozně líbí
Minuta: 83
vlastně ten nečekaný, že nehledá, kde by se mohlo velblouda napít, ale hledá pro něj žízeň, on by taky mohla říct jako je v té původní velbloud chodí po poušti, to je tvrzení takového. Ale on říká, že chodí tam kde nouze o jabloně, to je prostě úplně genialita. To je to to je tak krásný, a proto já prostě toho Skácela mám, že on vždycky dokážou asi úplně jako věc takovou až průměrnou přirozenou napsat tak, že mě to prostě vždycky ohromně poladit a pohladí po duši, pokud byste chtěli právě z nějakou poezií vážnější začít. Tak právě Doporučuji nějaké ty básně nejdřív třeba básně pro děti, i když je Wants a 17. 18. 35 40. Chcete začít s básněmi básně pro děti od Skácela a pak se postupně třeba pokoušet dojít tady k těm třeba sbírky, jako co zbylo z Anděla. Nebo právě ta hodina mezi psem a Vlkem jsou kdyby se to přečtete. A řeknete si, že jasně,
Minuta: 84
který je mi jasné, co on říká prostě jemu je mu líto, nebo jde za mámou a chtěla jsi mě tam vlastně jako sebe jako jako dítě a ptá se prostě, kde mají třeba nějakou sůl a tak je to všechno o tradicích o venkově o přírodě a Jak říkám hlavně na tom krásně jako v tichu pokoře, který v této verzi, tak ji můžeme sem tam najít. Tak jo, jestli jsou ještě nějaké dotazy, tak jdeme na ně. posledních pár dotazů Tady viď z dotaz a Dobrý večer. Dobrý podvečer Tomáši především musím pochválit váš kurz češtiny, které jsem zakoupila, prosím vás. Jaké máte Jaký máte názor na to, že se slohovky vrací do škol. Upřímně vám totiž strach, protože přeci jenom si myslím, že ti učitelé tomu ohodnotit trochu víc subjektivně a nebude to objektivní například, když mi ten učil nemá rád, tak to prostě číst nebude a Nazdar mám z toho fakt
Minuta: 85
strach. Já ten strach absolutně chápu, ale dneska už je to tak, že zaprvé vy se můžete vždycky proti výsledku odvolat. Ten učitel musí dát tu slohovku, pak k náhledu se na to podíváte a pokud byste tedy měla pocit, že tohle je objektivní hodnocení, máte právo se odvolat nejdřív u pana ředitele pan ředitel by to pak kdyžtak ředitelka by to pak posouvali dá, za druhé je běžná praxe ve školách a to hodnotí 2 učitelé v oblasti, který třeba nedopadli tak dobře, tak si to přečte ten první ten co vás učí a poté řekne. Hele, podívej se, jestli v Já jsem nedělal nějakou jestli tam nejsem od zaujatý. Hele, že by vždycky to mělo projít, alespoň tím dvojím čtením a potom tam prostě naprosto legitimní věc. A to je právě to odvolání, takže se toho toho bát nemusíte a pokud jsi prostě naopak, když se pak jako důkladně třeba tři žánry připravíte tak, že prostě budete umět
Minuta: 86
perfektně, tak toho co vás neměl rád nebo dát ještě naštve, protože to napíšete úplně skvěle, nebo oni tam. A Akorát teda bacha na to, abyste dodrželi zadání lese zadání a útvar, aby se vám nestalo, že když nedodržíte zadání nebo tak je to Nazdar bazar 5. A i kdyby to byla s kost a prý se musí prostě držet od zadání a držet toho co máte psal. Máte psa, recenzi psa a recenzí. Aha tak úvahu a tak tak další do té doby, co jsem si je tam málo. Nebo se rok od roku mění pravidla je, že jich je tam méně. Ano, jsou tam nějaký pár literárně teoretické a většinou jenom jedna taková ta spojovačka literárně historická teď poslední dobou tam máte třeba doplnit i nějaké jméno nějakého spisovatele,
Minuta: 87
ale v tom porovnání je to čeho jsi mi takový 20 80 procentech 20% literatura. dobrá a další Chci se zeptat existuje nějaký autor řeckých básník. Popřípadě jaká kniha řeckými básněmi nejlepší tam asi si najít nějaký slovník, nebo existuje pro slovník staré řecké literatury nebo slovník řeckých spisovatelů, kde jsi zkrátka podíváte na to jací Básníci psali. Já osobně vlastně znám verše jenom básnířky sapfó, tak můžete zkusit tu Sapho básnířka a vlastně jako aby tam bylo vysloveně nějaká lyrika pojezdy. Určitě Určitě se najde. Ale takhle prostě v tom Řecku. Zkuste si s nějakou publikaci prostě kde Opravdu vám říkají jací autoři tam kde tvořily. A tam už si vyhledáte. Kdo byli Básníci,
Minuta: 88
ale dá se předpokládám k tomu, že žádný se nedochovaly tak aby jsme o nich prostě mluvil jako o velkých spisovatelé, kromě té safo, tak tam asi nebude žádný jako básně, z kterých který by byl i přes několik těch Tisíciletí hodnocení jako nějaký významný. No, ale třeba jo třeba prostě objevíte ty, které se vám líbí. Další dotaz, to je fakt vtipný něco řeknete, ale v chatu se to přece kundou operátorky stejně jako propojení, je to jinak než v Třešti jo? No s mentálně s Andreou, kterou asi Zdravím. Ani jsem jí dneska nepozdravil nepoděkoval Andreo pět za úžasnou práci. Oni spolu spolupracujeme už dlouho a tak nějak. Už jsme prostě ona ví, jak mluvím, takže to asi jako dám za příklad to co řeknu. Takže už se jí už si asi jistá, že to tam může napsat a hodí to tam. No jak je úžasná. A co si to ani nepřipravujeme od prostě Andy
Minuta: 89
to tam tak nějak jako to je se mnou takhle malého. park Tak teď si tady řekl bych otázka Do gramatiky. Ahoj Dobrý den. Mám dvě otázky. Slyšel jsem tam někde Marka. Ano jsem zde mohl bych vás pozdravit můžete. Děkuji Ahoj a dále. Mám jednu věc, jak by se udělalo z této věty číslovka neurčitá, jak by se jak by se v téhle větě asi udělal neurčitá číslovka, protože špatně viděl na tabuli byl přesazen do první lavice. Takže první asi chceme dát málem neurčitou číslo. No no jako to těžko těžko na hraní můžeme říct jako že byl přesazen do nějaké lavice a jestli to první jako nahradit řadovou číslovkou neurčitou. Kdyby to bylo do přední lavice,
Minuta: 90
tak už to není číslovka. Ano Ano Ano Ano, ona je to nějaká lavice. Tam by bylo taky spíš jako aby to teto neurčité by bylo třeba. Prostě několik. No některá některá vlastně funguje. Takže kdybyste tu větu přeformulovat, tak aby tam bylo prostě některá hlavice, tak tak pak by to byla neurčitá číslovka, no. Nebo tam můžete dát třeba několik studentů špatně vidělo a bylo přesazeno do prvních lavic. Tak ta je několik je neurčitá násobná, jestli to tam můžete do toho do No, ale že bychom tam přidali tu neurčitou. No, tak Tak kdy prosím budou ke kurzům už dostupné i testovací moduly a u jakých kurzu budou dostupné nejdříve moc se těším, až budu moc rovnou procvičovat. Díky Martine Martino, takže mám
Minuta: 91
pro vás dobrou zprávu máme hotový vlastně otázky k literární teorii a máme a Pracuje se na otázkách didakťáku a tam teda tom jaká je situace. Jak jste se pracuje na literární historii. Teď to jedeme nasazovat nasazovat. Příští týden se na to prosím udělala. Andy ty otázky mi to pak byste spolu konzultujeme. No a vzhledem k tomu, že mi teď o víkendu budeme natáčet kurz přípravy k maturitě z angličtiny. Takže jsi volný čas, věnuji tomu a od příštího týdne se pustím do revize těch otázek, takže by to tam nějak nějak mohlo být ono. Nebudu dávat datum, protože počátkem roku bychom to tam rádi, měli by to super. Tak a já mám tady někdo píše to asi není otázka, ale spíš takový jako poznámka. Já mám zase velmi rád básník gellnera
Minuta: 92
a obecně buřičů, protože jsou velmi zpěvné dělej se zpívaly. No to je hry prostě skutečně. Já držím pohár ve své dlani tě k těm, kteří čeká na rty člověk. Já držím pohár ve své dlani trápení a přetéká, to jsou vlastně kellnerovi verše, tak to ses konečně v těch hospodách prostě fialové jako gellnera. Vím, že třeba ho zbožňuje právě manželka toho Pavla renčína, kterého jsem tady zmiňoval, tak to je kolegyně ode mě ze školy. My se známe jako velice dobře. Tak ta právě vždycky říkáš, jak kellnerovi. Verše máky ho hrozně ráda a taky toto buřičství a toto anarchistický jako v umělecký naštvání. To se mi moc líbí. To jo. Tak teď je tady technický dotaz. Kdy bude poslední stream z češtiny. Prosím bude ještě ve čtvrtek 23. 12. Nebo bude poslední příští týden takhle nejsou čtvrtek je 24. Takže tam ne. No tam má můžeme rovnou
Minuta: 93
říct, že Vánoce den dovolením a ten příští týden. Ještě uvidím. Jo já to dám zavčas vědět, tak abyste to věděli, tak já můžu za matiku říct, že příští týden ještě vysílat budu a jak jsou ty. Vánoce je vlastně ten týden těch Vánoc to znamená, tuším to začal 20 21. 21. To už si dáme to už si dáme voraz a budeme regenerovat zase, abychom se k vám mohli vrátit na Nový rok, takže určitě ten týden jsou Vánoce tak tak streamy nebudou. A teda příští čtvrtek se ještě domluvíme a dáme vám vědět tak. Poznáte to podle toho, že ten stream. Buď to bude nebo nebude naplánované a pokud se díváte i na matiku. Tak já tak já mám to ještě na matice na matice řeknu tak A teď si tady další dotaz Dobrý večer, ve které
Minuta: 94
z těchto vět je správně sloveso. Vytoč číslo 1 válec. Václav byl předek Václava III nebo Václav je předek Václava dva a čas lásko, ale to je v pohodě. To tam jako je tam se používá to první. Jasně to minulosti byl předek Václava 2. Ale když řeknete to je tak to je to tak hlavně historické Praze. To znamená, že mluvíme o minulosti v přítomnosti a Častokrát se to používá jo, běž třeba. Já vykládám někdy o nějakém autorovi. Co třeba Daniel Defoe, abych tak řekl. No a du fou se ihned po tom, co napsal Robinsona cruzová stahuje pryč veřejného mínění. Protože ví, že možná urazil církev. Jo Takže ono se to pak třeba takhle pro nějakou tu větší dramatičnost se to se to dělá taky. No, takže jako ono. Tam je to v podstatě v pohodě oboje. No, ale samozřejmě záleží na tom co proč to potřebujete je běžný o minulosti mluvit minulosti. No
Minuta: 95
tak hele Petr Karel Novák jsi to řekl do některé z čelních lavic, že by ho mohl. No já se z toho posledního velice správně a neurčitý neurčitou číslovkou, ale moc hezké. Děkuji skvělý. Jaký je rozdíl mezi přívlastkovou a doplňkovou větou existuje nějaký hlavní rozdíl existuje. No tak hlavně rozdíl je v tom, že doplňková vedlejší věta je větší se se teda vztahuje vlastně jak k nějakému podstatnému jménu, ať už k podmětu nebo předmětu taky ke slovesu, že jsem přívlastek a jenom na podstatný jméno přívlastková věta většinou tak, že hlavní věta končí podstatným jménem a hnedka. Zatím se rozvíjí to to podstatný jméno, takže to je fakt vedlejší věta přívlastková. No já o tom mluvím v nějakém streamu jsme to dělali. Myslím si že dneska v prvním nebo v druhém, tak je ses pak můžete podívat na záznam, tak tam to když tak taky změnil pro mě kurzu samozřejmě. Tak a teď četl běží,
Minuta: 96
že by měly být testy uši pro slohovku. Jo jo. To říkala to říkám, no. A kdepak bude ten kurz k mání, vidím tady z té angličtiny na limču. Jo všechny všechny věci, který které se týkají češtiny najde ten alarm Cube a matiku najdete jak na Lenku. Tak nám pak na mathematicator u a tu češtinu vlastně na mathematicator u vysíláme čistě, protože chceme, aby se dostala k co nejvíce lidem, ale ale Tomášovi kurzy najdete výhradně na YouTube. Tak jo mrknu ještě Ježišmarja tady ještě jo. Zajímalo by mě, kdybys ten kecací stream už zase. No asi až někdy v novém Novém roce. No nebo jestli to půjde, tak ten příští týden. No to je fakt jako možná by to hezké zakončení to mohli udělat ve
Minuta: 97
čtvrtek. Jak ty můžeš v úterý, když tak taky můžu. No tak to bych se s vámi domluvil. A to není špatný nápad udělat vlastně dobrý tak fotky Stream, tak to to tak to já mi to nějak probereme slanými diáře, já něco vymyslím, tak jo, tak dáme když tak poslední otázku, jestli tam ještě tak. Ježíš tady dlouhý dotaz. Můžu se zeptat, objevuje se v cermatu a v přijímacích zkouškách doplněk a je správně Když napíšu u skloňování číslovek dva obouch. obouch obou že to dřevo třeba v obouch rukou No to se musí splňovat s těmi rukou obou rukou a oběma rukama tak a jestli mám poslední otázku na matiku jak byl stínících a tam bylo to mnoho řešení to x17
Minuta: 98
tak jak se tuším říkala Kája elementare to jsem to říkal učitelce A ona mnoho řešení Valley a on Jo. Ano, rozumím dotazu tak takže Takže že učitelka. Stačí, že říká, že stačí nekonečné mnoho řešení. Není to otázka teda z češtiny a že stačí říct, že to má nekonečné mnoho řešení a není potřeba říkat, že že jaký ty řešení jsou co mám na to mám po obědě říct. No když je někdo línej to vysvětlovat. Tak to já jsem na tohle hrozný jako háklivý prostě o mě, to mě to štve, když když prostě učitel si nedá práci s tímto jako pořádně vysvětlit jo. Je to těžší trošku na pochopení samozřejmě ale tak jako. Buď jste mi to buď jste už jste to pochopili, vy se to ode mě pochopil, jak jsi to pochopit a no prostě to ano, ano, nevysvětluje se to, protože je těžké to vysvětlit. No tak se tak se to odbije tím, že je nekonečné mnoho řešení Nazdar. Tak hele jo to bude ale dobré tohle. Hezký
Minuta: 99
večer, na netu jsem našel, ten to krásné vtípek základy České gramatiky, v jakém případě se v této píše čárka před před nebo šereda. Kočka je živá nebo mrtvá jo? Tak to je to je super. No tak samozřejmě se tady Já jsem teď nedávno jsem viděl, tak nikdy nestaly na pohřbu ségra nad tím lidi a teď si koukali a říkají to a teď je mrtvý nebo živý a taky asi dokud jako je to takový paradox. Že jo, že dokud se prostě jako ta krabice neotevře, tak mi asi nemůžeme vědět, jestli je ta kočka živá nebo mrtvá. Že vlastně tady čárka větu Postavte jinak abyste se vyhli tomu, jestli chceš. Ale skvělý skvělý. Jestli čárka nepíše a po otevření vlastně už je tam je jasný, že už víme ano. Ano ano ano skvělý skvělý. Tak
Minuta: 100
jo, tak já vám mockrát děkuji za dotazy a my vám teda dáme vědět. Myslím si, že ten nápad s tím kecat SIM streamem napříště není vůbec špatný a těším se tedy, že se zase kdyžtak shledáme, že se s vámi já a uvidíme se. Uvidíme se, co je dneska dneska je čtvrtek zítra pátek matika a bude nějaká geometrie planimetrie a takovéhle věci a v pondělí bude bude Vejška zase od šesti zítra je základka od 6

Předchozí video

7 tipů jak zlepšit zvukovou kvalitu videohovoru

Další video

Sinová věta | Goniometrie | 17/19 Matematika | Onlineschool.cz